EKONOMI KEWANGAN & PERBANKAN ISLAM: Ekonomi Islam : Suatu Tuntutan Ilmu

BERSAMA PAUTAN UKHWAH


Ukhwah.com :: Top Blog

"Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang telah menciptakan (sekalian makhluk),Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhanmu Yang MAHA Pemurah,Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan,Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya."

(Al Alaq: Ayat 1-5)

Yang Sedang Membaca:

Yang Sudah Membaca : website analysis

UNGKAPAN RASA

"Semua harus berusaha sekadar kemampuannya bagi menghulur kepakaran dan apa jua yang dimilikinya bagi merealisasikan konsep amar ma'ruf nahi mungkar iaitu sama-sama mengajak kepada kebaikan dan melarang antara satu sama lain dari melakukan kejahatan.

Nasihat tidak semestinya hanya datang dari seorang yang lebih soleh dan sempurna, kerana semua tiada kita yang terlepas dari dosa. Namun, jangan sesekali menjadikan dosa kita penghalang dari usaha memperbaiki masyarakat. Jika itu berlaku, sedarilah ia hanyalah tipu daya Syaitan."

Selasa, Julai 01, 2008

Ekonomi Islam : Suatu Tuntutan Ilmu

Selasa, Julai 01, 2008
Alhamdulillah masih dapat lagi meneruskan perbincangan dalam blog ini . Sebelum meneruskan perbincangan yg lebih mendalam sukacita diselitkan sedikit sedutan ceramah dari Ustaz Sharir Long mengenai keperluan dalam menuntut ILMU ISLAM dan ADAB PERBINCANGAN oleh Mufti Johor SS Dato Hj Nooh Hj Gadut yg mana ia ada berkaitan.

Beberapa rakan2 yg telah bersoal jawab dengan saya mungkin telah terbuka sedikit hati2 mereka itu dan mula mencari2 bahan berkaitan suatu cabang ilmu ini dan ada bertanya di mana mereka boleh mendapat sumber2 sepertinya.

Insyaallah, semoga dipermudahkan Allah jika niatnya sebegitu bertujuan mendokong serta menyokong akan menyebarkan kepentingan dakwahnya kepada masyarakat.


Perdengarkan dan fahamkan pernyataan2 tersebut semoga kita mendapat manafaat darinya dalam mendalami apa jua ilmu dan pekerjaan semoga mendapat rahmat dari Allah SWT. Insyaallah.

Kredit kepada arrashidin dan ichocolat yg menguploadkan siri tersebut ke YouTube.

0 ulasan:

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates