EKONOMI KEWANGAN & PERBANKAN ISLAM: Ekonomi Islam: Umur Harta Ilmu & Ulama

BERSAMA PAUTAN UKHWAH


Ukhwah.com :: Top Blog

"Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang telah menciptakan (sekalian makhluk),Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhanmu Yang MAHA Pemurah,Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan,Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya."

(Al Alaq: Ayat 1-5)

Yang Sedang Membaca:

Yang Sudah Membaca : website analysis

UNGKAPAN RASA

"Semua harus berusaha sekadar kemampuannya bagi menghulur kepakaran dan apa jua yang dimilikinya bagi merealisasikan konsep amar ma'ruf nahi mungkar iaitu sama-sama mengajak kepada kebaikan dan melarang antara satu sama lain dari melakukan kejahatan.

Nasihat tidak semestinya hanya datang dari seorang yang lebih soleh dan sempurna, kerana semua tiada kita yang terlepas dari dosa. Namun, jangan sesekali menjadikan dosa kita penghalang dari usaha memperbaiki masyarakat. Jika itu berlaku, sedarilah ia hanyalah tipu daya Syaitan."

Khamis, Ogos 21, 2008

Ekonomi Islam: Umur Harta Ilmu & Ulama

Khamis, Ogos 21, 2008
Assalamualaikum w.b.t

Bismillahirahmannirahim

Ana teruskan lagi sedikit kulliyah agama Dato Ustaz Ismail Kamus pada malam ini kita semoga beroleh manafaat utk hari esok.

Bagaimana pembaca mengaitkan dengan relevannya kulliyah ini dalam ekonomi Islam adalah perlu kerana tiada pemisahan berlaku dalam Islam dalam mencapai kejayaan kehidupan didunia dan keselamatan di akhirat kelak.

Oleh yg demikian luangkan sedikit masa utk mendengar majlis ilmu ini semoga beroleh keberkatan dan juga menjadi peringatan kepada kita & orang2 yg mahu beriman.Insyaallah.

1. Peringatan Tentang Umur & Harta


2. Peringatan Tentang Ilmu & Ulama

Semoga mendapat iktibar dari apa yg disampaikan.

Amin.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Assalamualaikum,

Banyak ceramah-ceramah Ust. Ismail Kamus yg saudara ada... Saudara ada tak ceramah-2 beliau yang penuh dalam bentuk mp3 yang saya boleh download?

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates