EKONOMI KEWANGAN & PERBANKAN ISLAM: Ekonomi Islam: Mencari Atau Menunggu Hidayah

BERSAMA PAUTAN UKHWAH


Ukhwah.com :: Top Blog

"Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang telah menciptakan (sekalian makhluk),Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhanmu Yang MAHA Pemurah,Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan,Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya."

(Al Alaq: Ayat 1-5)

Yang Sedang Membaca:

Yang Sudah Membaca : website analysis

UNGKAPAN RASA

"Semua harus berusaha sekadar kemampuannya bagi menghulur kepakaran dan apa jua yang dimilikinya bagi merealisasikan konsep amar ma'ruf nahi mungkar iaitu sama-sama mengajak kepada kebaikan dan melarang antara satu sama lain dari melakukan kejahatan.

Nasihat tidak semestinya hanya datang dari seorang yang lebih soleh dan sempurna, kerana semua tiada kita yang terlepas dari dosa. Namun, jangan sesekali menjadikan dosa kita penghalang dari usaha memperbaiki masyarakat. Jika itu berlaku, sedarilah ia hanyalah tipu daya Syaitan."

Sabtu, November 08, 2008

Ekonomi Islam: Mencari Atau Menunggu Hidayah

Sabtu, November 08, 2008
Assalamualaikum;

Bismillahirahmanirrahim

Maaf kepada para pengunjung kerana telah tidak mengemaskimi blog ini buat seketika. Kesibukan dengan tugasan bersama dengan sambutan Aidilfitri benar2 menyebabkan ia tergendala seketika.

Baiklah, kita teruskan sesi ilmu kita kali ini mungkin siri terakhir sebelum kita beralih kepada sesi Ilmu mengenali institusi2 perekonomian Islam insyaallah.

Kali ana membawakan kepada para pengunjung sedikit kuliah dari Ustaz Ismail Kamus berkenaan Taufik & Hidayah. Dalam menanti agar sistem perekonomian islam dapat dijelmakan, perlulah ada usaha2 merintis & menanamkan keimanan & keyakinan yg kuat berlandaskan ajaran Islam sebenar.

Ini bukan beerti kita hanya perlu berpeluk tubuh menanti hidayah itu sampai kepada seluruh masyarakat tetapi mestilah berusaha mencari jalan mendekatkan masyarakat dengan kefahaman Islam yg lebih mendalam disamping doa agar dipermudahkan perjalannya.

Semoga kita mendapat iktibar & ilmu dari siri kuliah diatas.

Insyaallah.

0 ulasan:

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates