EKONOMI KEWANGAN & PERBANKAN ISLAM: Ekonomi Islam: Amal Maaruf Nahi Mungkar

BERSAMA PAUTAN UKHWAH


Ukhwah.com :: Top Blog

"Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang telah menciptakan (sekalian makhluk),Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhanmu Yang MAHA Pemurah,Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan,Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya."

(Al Alaq: Ayat 1-5)

Yang Sedang Membaca:

Yang Sudah Membaca : website analysis

UNGKAPAN RASA

"Semua harus berusaha sekadar kemampuannya bagi menghulur kepakaran dan apa jua yang dimilikinya bagi merealisasikan konsep amar ma'ruf nahi mungkar iaitu sama-sama mengajak kepada kebaikan dan melarang antara satu sama lain dari melakukan kejahatan.

Nasihat tidak semestinya hanya datang dari seorang yang lebih soleh dan sempurna, kerana semua tiada kita yang terlepas dari dosa. Namun, jangan sesekali menjadikan dosa kita penghalang dari usaha memperbaiki masyarakat. Jika itu berlaku, sedarilah ia hanyalah tipu daya Syaitan."

Khamis, Ogos 21, 2008

Ekonomi Islam: Amal Maaruf Nahi Mungkar

Khamis, Ogos 21, 2008
Assalamualaikum w.b.t

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdullillah masih ade kesempatan utk update sikit lagi.
Ayat Amal Maaruf Nahi Mungkar menjadi popular selepas dibahaskan CM Lim Guan Eng semalam.

Inilah konsep yg ditekankan oleh Rasullulah dalam melindungi manusia dari kesesatan dan penyimpangan dari ajaran Islam sebenar dan menegakkan keadilan Allah menurut AlQuran.

Apa itu Amal Maaruf Nahi Mungkar? Luangkan sedikit masa (2 min sj) insyaallah & Ikuti klip penjelasan mengenai konsep ini dan penerapannya dalam masyarakat selari dalam membangunkan negara. oleh Dato Ustaz Ismail Kamus.


Semoga kita mendapat iktibar dan ilmu pengajaran dari kulliyah di atas.

Salam.

1 ulasan:

zul berkata...

salam bukan amal maaruf tapi amar maaruf

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates