EKONOMI KEWANGAN & PERBANKAN ISLAM: Ekonomi Islam: Hijrah Dakwah & Strategi

BERSAMA PAUTAN UKHWAH


Ukhwah.com :: Top Blog

"Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang telah menciptakan (sekalian makhluk),Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhanmu Yang MAHA Pemurah,Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan,Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya."

(Al Alaq: Ayat 1-5)

Yang Sedang Membaca:

Yang Sudah Membaca : website analysis

UNGKAPAN RASA

"Semua harus berusaha sekadar kemampuannya bagi menghulur kepakaran dan apa jua yang dimilikinya bagi merealisasikan konsep amar ma'ruf nahi mungkar iaitu sama-sama mengajak kepada kebaikan dan melarang antara satu sama lain dari melakukan kejahatan.

Nasihat tidak semestinya hanya datang dari seorang yang lebih soleh dan sempurna, kerana semua tiada kita yang terlepas dari dosa. Namun, jangan sesekali menjadikan dosa kita penghalang dari usaha memperbaiki masyarakat. Jika itu berlaku, sedarilah ia hanyalah tipu daya Syaitan."

Jumaat, September 05, 2008

Ekonomi Islam: Hijrah Dakwah & Strategi

Jumaat, September 05, 2008
Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim

Berbicara tentang hijrah daripada yg tak baik kepada yang lebih baik itu sememangnya menuntut satu iltizam yg begitu kuat. Keyakinan diri dalam mengikuti arahan, amalan dan sunnah2 rasullulah sememangnya akan menerbitkan satu cabaran yg hebat dalam diri selain perspektif masyarakat terhadap perubahan dalam tuan punya diri.

Dalam memperjuangkan dakwah sebagaimana cabaran yg dihadapi oleh Rasullulah dalam mengembangkan dakwah Islamiah seperti di baling batu, dihina dan lain2 merupakan satu keadaan yg pasti dan perlu ditempuhi ( kerana sesungguhnya kekasih Allah ,Rasullullah SWT juga terpaksa menempuh perkara sama apatah lagi kita yg kerdil) dan yg akan memberi kelebihan dalam mempermudahkan dakwah itu adalah sifat berfikir, berilmu bersabar, yakin dan berserah kepadaNya juga.

Ana selitkan sedikit klip ungkapan ustaz Akhil Hayy dalam ceramah beliau mengenai perkara tersebut.

Semoga kita dapat mengambil iktibar & pengajaran.

Salam.

Sumber Video:

0 ulasan:

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates