EKONOMI KEWANGAN & PERBANKAN ISLAM: Ekonomi Islam: Islam Itu Adil !

BERSAMA PAUTAN UKHWAH


Ukhwah.com :: Top Blog

"Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang telah menciptakan (sekalian makhluk),Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhanmu Yang MAHA Pemurah,Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan,Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya."

(Al Alaq: Ayat 1-5)

Yang Sedang Membaca:

Yang Sudah Membaca : website analysis

UNGKAPAN RASA

"Semua harus berusaha sekadar kemampuannya bagi menghulur kepakaran dan apa jua yang dimilikinya bagi merealisasikan konsep amar ma'ruf nahi mungkar iaitu sama-sama mengajak kepada kebaikan dan melarang antara satu sama lain dari melakukan kejahatan.

Nasihat tidak semestinya hanya datang dari seorang yang lebih soleh dan sempurna, kerana semua tiada kita yang terlepas dari dosa. Namun, jangan sesekali menjadikan dosa kita penghalang dari usaha memperbaiki masyarakat. Jika itu berlaku, sedarilah ia hanyalah tipu daya Syaitan."

Sabtu, September 06, 2008

Ekonomi Islam: Islam Itu Adil !

Sabtu, September 06, 2008
Assalamualaikum

Bismillahirahmannirrahim

Untuk meneruskan lagi siri kuliyyah ekonomi islam ini, ana sisipkan sedikit lagi kuliyyah agama oleh Ustaz Ismail Kamus untuk renungan tuan/puan.

Sesungguhnya Islam itu Syumul dan Adil untuk semua. Atas paksi keadilanlah ia menjadi penaung dan penyelamat kepada semua umat manusia. Segala peraturan dan ajaran yg diturunkan telah dijanjikan tidak akan termampu oleh manusia untuk mengubahnya walau sepotong ayat sehingga akhir zaman menunggu kiamat.

Oleh itu peranan pemimpin dalam mendaulahkan perlakuan Islamik dalam segala urusan kehidupan amat penting dan haruslah menjadi perkara pokok dalam mentadbir urusan seharian kerana ia akan dipertanggunjawabkan di hari perbicaraan kelak.

Dan ketika itu MAMPUKAH KITA MEMBERI ALASAN KEPADA YG MAHA PENCIPTA? Renung renungkan.




Salam.

0 ulasan:

 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates